twitter rss

Lift Paling Unik dan Extreme di Dunia


Apakah anda pernah berada dalam ruangan sempit bersama dengan beberapa orang lain, danpernahkan anda tersekat diruangan tersebut, macam aku dulu? Ruangan apa agaknya? Lift! Benar sekali. Selama berada di dalam lift, kita sering  dihadapkan dengan situasi yang terasa aneh dan kurang selesa ... Nah.. mungkin dengan lift yang seperti ini, rasa aneh tadi akan berkurang...mungkin akan muncul rasa was2...dan tak nak naik lift lagi..

1. Elevator Skydive


Bukan setengah sahaja takut dengan ketinggian ,  semua orang bakal ketakutan kalo naik lift yang satu ini.  Kita akan gedung  gedung-gedung lain dibawah. Untungnya ini bukan lift kapsul dengan lantai kaca. Cuma sekadar tampalan saja. Ternyata lift seperti ini adalah idea kreatif dari sekolah skydiving Swiss, dengan kata lain, ini adalah teaser.. bagaimana rasanya kalau lompat dari pesawat terbang... ?


2. Floor Illusion


3. Wake Up!


Lift yang satu ini didesaign oleh Ogilvy Beijing of China untuk pembuat kopi Maxwell House dan memberikan "suntikan Adrenaline" - yang dirasakan begitu pintu lift terbuka. Orang yang mengantuk akan segera terbuka matanya karena efek yang mengerikan seperti ini. Efek seperti ini adalah efek yang dirasakan pada saat kita minum kopi(betul ke?).Terbaik dari ladang... boleh cuba..silap hari jatuh terbenam dalam tanah..hehe..



  1. Coffee ada caffein, giving the wakey effect. Adrenaline rush, kalau banyak and in sudden consumption..

    Suka lift yang 1st~

  1. teringin nak naik elevator skydive..:-)

  1. ~nurtaufiqa
    takpe, nnti beli kat syurga,..

    ~cemomoi
    org kata, mati itu hadiah bg org beriman

    ~anonymous
    nanti naik kat syurga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...