twitter rss

aku silap rupanya..

         setiap manusia biasa melakukan kesalahan, begitu juga dengan diriku. Aku teringat jugak
kesalahan aku..tapi tak elok cerita benda yang dosa-dosa ni..yang biasa-biasa tak pe..hehe

-masa tadika sampai la berjanggut, mak aku suruh belajar rerajin supaya dapat nombor satu. Aku ingat nombor satu tu la orang yang pandai sekali, sebenarnya aku silap...,  rupanya nabi bagi tau,orang yang pandai sekali adalah orang yang mengingati mati dan buat persediaan untuk mati.

-masa sekolah rendah, aku tengok orang belajar taekwondo . Aku nak sangat belajar taekwondo, sampai aku skodeng apa diorang buat dalam dewan supaya aku jadi kuat dan boleh blasah korang..hehehe.. sebenarnya aku silap, rupanya orang yang kuat adalah orang yang dapat tahan marah...

-masa sekolah menengah, cikgu suruh skor 9A PMR, sebab  boleh masuk KISAS.aku ingat kat sana aku jadi budak baik dan beragama. Sebenarnya aku silap, rupanya hidayah Allah dimana-mana, dan Allah boleh hidayah kat siapa-siapa Dia suka biarpun banduan penjara..ooo..

-kat asrama, senior suka paw biskut, aku anggap siapa tak bagi dia la  kedekut. sebenarnya aku silap, rupanya orang yang kedekut adalah orang yang tak berselawat ke atas nabi bila nama baginda disebut...

-dulu ada syok kat sorang minah, sebab dia cantik ramai yang suka kat dia dan semua kata muka dia cantik,  rupanya aku silap, cantik tu terletak pada akhlak orangnya...huhuhu..

-masa dulu buli budak, supaya budak tu respek kat aku. sebenarnya aku silap.....,rupanya orang akan  hormat aku bila aku hormat orang lain dulu..

-dulu aku kawan dengan siapa-siapa aku suka tak kira la jahat atau baik, sebenarnya aku silap, rupanya kawan yang baik umpama penjual minyak wangi, biarpun tak bagi minyak wangi, tapi dapat bau wanginya,
dan kawan yang jahat umpama pembuat arang, biarpun kira tak kene arang, tapi kene asapnya.....

-dulu aku tak suka makan sayur, sebenarnya aku silap, sayur la banyak khasiat..hehe

-dulu aku ingat, untuk faham agama, kene la pergi belajar dengan ramai ustaz sebenarnya aku silap, rupanaya untuk faham agama  perlu  bersusah-payah sebab Allah bagi tau  "dan orang yang bermujahadah dalam agamaKu nescaya akanKu buka jalan-jalan hidayat"..


-dulu mak aku suapkan nasi kat aku..aku ingat  dia boleh suapkan  lagi sekarang.. sebenarnya aku silap, rupanya aku dah besar...huhu..patut la kene plangkung... adoii..
  1. << dulu saya silap, ingatkan saya boleh minta hak saya pada orang lain, rupanya saya hanya HAMBA yg mana kehambaan itu hanyalah pada tanggungjawab, memberi dan berperanan. tidak pantas untuk berkata tentang hak.. >>

  1. ~mariah
    ooo.. camtu, rupanya puan pun silap jugak..huhu

  1. oooo... aku pon dah mula ingat apa ostat aja dulu

  1. ~cemomoi..
    bila mula lupa? huhu

  1. teringat kenangan dahulu kala..hu3.

  1. ~anonymous..
    who are u anonymous?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...