twitter rss

kumis= tua?

        erm..korang mesti penah duk asrama kan? aku pun penah jugak.. mula2 aku masuk asrama, punya la seronok.
         Sebab masa sekolah rendah dulu, cikgu selalu suruh tulis karangan kebaikan bersekolah asrama berbanding sekolah harian. Jadi, memang dari sekolah rendah lagi, kepala otak ni dah disumbat dengan kebaikan duk asrama. 
         Masa hari pendaftaran, aku gi la naik letak nak letak beg-beg aku kat dorm. masa nak naik , nampak la brother2 ni duk lepak dalam surau.  Baru abis main bola la katakan..dah padang depan surau, surau la jadi port. Daripada takde orang nak guna, baik la guna untuk rehat2. Pastu aku bagi salam kat  sorang brother ni, aku budget dia ni form 5..sebab lebat juga kumis brother ni . Pastu aku gi la naik.. 
          Dah lama duk asrama, dan dah masak duk asrama, baru aku tau yang brother ni baru form 2..Haish.. tinggi betul expectation aku...Tapi ok la, belajar hormat orang yang lebih tua...yang tua pangil abang atau kakak,takde la kau aku.... Ni la kesan bila duk asrama, ada rasa respect sikit pada yang lebih  tua..
                Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
”Sesiapa yang tidak mengasihi orang muda dan tidak mengenali hak orang tua maka bukan dari kalangan kami.”
~ Riwayat Abu Daud ~

                                          bersih tak sekolah aku? hehehe...
                                                       
ok la..lain kali pulak..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...