twitter rss

kerja gila kerja

Segala puji kepada Allah dan selawat atas nabi saw.


Kerja kat sini bermaksud kerja untuk pendapatan bukan nya kerja gila macam orang selalu sebut " takda ker gi cari kerja, kan ni padahnya"... Hurm, ramai orang anggap ada kerja, ada la duit. Tiada kerja, tiada duit. Orang malas susah nak dapat kerja. Kalau rajin ada la kerja. Takde kerja nak makan apa? Anak bini kau macam mana kalau kau tak kerja? Diorang tak makan nasi ke? ke makan angin je? ..hurm..Selalunya graduan akan mula fikir pasal kerja. Baguslah ada visi dan target dalam hidup. Takde target, nak 'aim' apa  ye dak? Ada target, ada la usaha..
*****************************************

"lepas graduate nanti, kau nak 'apply' kat mana?"
"rasa macam nak apply kat Intel la.. tp jauh, kat pinang sana"
"rilek la.. gaji masyuk kot kat sana, pointer kau pun OK, terer programming bla bla bla bla"
" zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......krooooooooooohhhhhh...zzzzzzzzzz.... kroooohhhhhhhhhh"
"@.@ !!"

krikk, krikkk.... ( bunyi cengkerik)..........
 *********************************************
tak kira la kat mana orang tu kerja, mereka akan sanggup korbankan masa, tenaga, harta untuk dapatkan kerja. Ada yang pindah rumah sebab dekat dengan kerja. Ada yang tak balik kampung sebab ada kerja. Ada yang mati sebab kerja. Parahnya ada yang tak ingat akhirat sebab kerja. Masyaallah, dalam 'company' dia la paling cemerlang, paling rajin, jadi aset 'company' dan sebgainya tapi tak berapa nak cemerlang lah kalau tak solat. Sepatutnya wajib solat  walaupun tak dapat nak solat awal waktu. Memang jauh beza orang yang solat awal waktu dengan orang yang solat akhir waktu. Macam masuk syurga, tak sama darjat antara orang awal dengan orang akhir. Tapi sekurang-kurang tak la termasuk dalam orang yang dapat azab. Tinggal satu solat fardhu, satu huqub dalam neraka, satu huqub bersamaan dengan lapan puluh tahun akhirat, satu hari akhirat bersamaan seribu tahun dunia. Bila kita jaga perintah Allah, Allah mudahkan urusan kita. Hati tenang, muka hensem bercahaya, akhlak pun boleh berubah sebab jaga perintah Allah. Maka takda la nak mencarut bila stress depan komputer,  takda la nak bunuh diri sebab tekanan kerja.
Rezeki yang berkat bukanlah gaji yang besar, rumah besar, kete besar , bini besar dan gendut tapi rezeki yang berkat bila banyak dapat diagihkan, bila sikit mencukupi. Ada juga ketenangan dalam rezeki yang kita dapat. Mulai sekarang kita ubah diri kita, perbaiki iman , diri dan amal.. Insyaallah..

p/s: nak kerja baca bismillah dan doa, habis kerja ucaplah alhamdulillah..





  1. rezeki tu datangnya daripada Allah..Yakinlah dgn Allah..

  1. sebab ramai yang yakin rosak macam saya, tu yg jadi macam tu..

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...