twitter rss

Ape cite ye?

Assalamualaikum semua..

Selamat hari raya dan maaf zahir batin..
 Lama tak update blog rasanya.. Entah-entah tuan empunya blog dah pergi..
mati itu pasti, hidup insyaAllah..
sebenarnya tgh kluar 40 hari, beraya di Langkawi.. 2 hb baru wapsi..

Sempena raya ni, biasanya orang kita suka maaf dan memaafkan..
Aku pun gitu jugak..
Satu hadith bagi tau lebih kurang mafhumnya, satu orang yang menahan marahnya sedangkan dia mampu utntuk membalasnya, maka Allah swt akan bangkitkan dia dihadapan seluruh makhluk diakhirat nnti dengan Allah bertanya padanya, pilihlah mana-mana bidadari yang kamu suka..

erm..kat dunia ni, kalau dapat kuli  ketua bidadari pun jadi lah..hehe..


pantun untuk mak ayah.. kalau korang nak pun boleh, cuma tukar  perkataan ananda kepada hamba.


Salahkah jika ibu dodoikan,
Tidurkan anak atas pangkuan,
Salah dan silap ananda lakukan,
Ampun maaf ananda pohonkan.

p/s: betul ke eja ananda tu?..lupa la.. biasa guna kanda , dinda dan anakonda je..hehe..




Berhenti sekejap  makan ketupat,
Hasrat sebenar pergi ke pekan,
Hendak bersua tidak sempat,
Beberapa pantun hamba sembahkan.




Lemah lembut tuan puteri,
Berkain cindai cantik dipandang,
Meriah menyambut Aidilfitri,
Sahabat handai datang bertandang .


ceh...


Bangun pagi gosok  gigi,
Tabuh bising mulakan hari,
Aidilfitri menjelma lagi,
Masing-masing pakai berseri.




Khidmat taam masak beriyani,
Beriyani dimakan bersama  kari,
Cukup rasanya setakat ini,
Izinkan hamba mengundur diri..




salam semua.. selamat bercuti dan selamat berkuliah kembali..







  1. salam, selamat hari raya!! lamenye dah tak update blog..

    rasenye ejaan ananda yg betul anakanda.

  1. owh..anakanda rupanya...
    tq..

  1. salam
    oh klua 40 hari rupanya,Alhamdulillah Allah pilih.
    moga terus istiqamah insyaallah. :)
    slmt hari raya,maaf salah silap.

  1. wasalam (@.@)
    selamat hari raya dan maaf zahir batin juga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...