twitter rss

kisah tak faham

salam semua  ..

seorang kawan bertanya mahmud:-
aku pelik la mahmud, hari ni, bila sesuatu berlaku pada negara Islam, semua seluruh orang Islam seluruh dunia, laki perempuan, adik kakak, tua muda buat solat hajat pada negara tersebut.. macam -macam doa mereka mintak, dipendekkan ceritanya doa untuk keselamatan dan kesejahteraan negara tersebut.. Hasilnya belum nampak lagi. Dengan sangka baiknya Allah simpan doa untuk akhirat kot..

Tetapi aku pelik la Mahmud, sahabat  doa tak abis, tapi dah maqbul. Contohnya macam kisah kemarau zaman saidina umar r.a.. Sedang dia sedang doa mintak hujan, tangan belum diturunkan (belum selesai doa) , hujan pun turun..
dan aku bertambah-tambah pelik dengan sahabat nabi saw, kesan doa dan perbuatan mereka samapai kiamat. Contohnya,
1-gempa bumi nak berlaku, saidina umar hentak kaki, sampai sekarang takda gempa bumi di madinah dan       makkah..
2- solat hajat mintak makanan, kisar gandum berputar, jika tak angkat kisar gandum, samapi kiamat ia berputar.
3- hazrat tamindari halau lava gunung berapi, sampai ini jam takde letusan gunung berapi..
4-sahabat mintak bintang keluar dari hutan sebab nak bermalam, binatang pun takda dalam hutan sampai sekarang..

aku tak faham la mahmud..
sifat sahabat lagi aku tak faham.. diri nak mati dahaga air, tapi bagi air kat orang lain dulu sehingga diri sendiri tak dapat minum air, orang yang dia bagi pun tak sempat minum air.. semua yang nak air mati syahid..

                                 gmbar orang baca novel kot..huhu..takde sangka baik langsung..
  1. Aslmkm: dah lama saya cari rujukan kitab cerita kisar berpusing. Tuan tahu ke. Terima kasih

  1. waalaikumussalam.. cari dalam kisah sahabat jilid 3 karya syeikh yusuf kandahlawi.. dan minta maaf lmbt reply, tak perasan,,sbb jarang sgt org komen.

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...